Ofte stilte spørsmål

Yakimas instruksjoner ber meg om å registrere kjøpet mitt på nettet for å ha gyldig garanti, men jeg finner ikke ut hvordan jeg går frem på nettsiden. Hvor trykker jeg og hva gjør jeg?

Vi krever for øyeblikket ikke at internasjonale kunder skal registrere kjøpet på nettet (dette gjelder kun for kunder som befinner seg i USA). Ta vare på en kopi av kvitteringen for kjøpet ditt i tilfelle du trenger å benytte deg av garantien.

Jeg trenger reservenøkler. Hvordan får jeg dem?

Reservenøkler kan bestilles gjennom hvilken som helst av våre Yakima-forhandlere ved bruk av delenummeret 8872, etterfulgt av et 3-sifret nøkkelnummer. Hvis du vet hvilket nøkkelnummer du har, kan du ta kontakt med en av våre butikker som kan bruke et hovednøkkelsett for å finne ut hvilken nøkkel du trenger. Det er en god idé å skrive ned dette nøkkelnummeret i bilens brukerhåndbok når du først kjøper Yakima-produktet ditt.

Jeg trenger reservedeler! Hvor kan jeg kjøpe dem?

Reservedeler kan bestilles gjennom hvilken som helst av våre forhandlere. Vi innehar et stort utvalg av de delene som er oftest forespurt, men enkelte deler må kanskje bestilles fra utlandet.

Kan jeg kjøpe direkte fra dere?

Vi er en grossist og selger ikke direkte til enkeltpersoner. Hvis du av en eller annen grunn ikke kan komme i kontakt med en av våre forhandlere, kan du gå til en av nettbutikkene våre. Du får nærmere informasjon om det lokale varehuset ved å bruke forhandlerfinneren eller ved å kontakte kundeservice på tlf.: +31 2080 81425.

Butikkene sier at jeg ikke kan kjøpe fra dem. Hvor kan jeg ellers få kjøpt delene mine?

Enkelte av forhandlerne våre er ikke klar over (eller har ikke på lager) alle produktseriene som kan bestilles fra oss. Hvis de av en eller annen grunn ikke kan bistå deg, kan du be dem om å kontakte oss på dine vegne, slik at vi kan bistå dem med å få bestilt de rette delene.

Jeg ønsker å benytte meg av garantien. Hvordan går jeg frem?

For å benytte deg av garantien, må du returnere produktet til kjøpsstedet sammen med kvitteringen din. Butikken vil ta kontakte oss, og vi vil løse saken så raskt som mulig.

Hvor lang tid tar det før jeg får delene hvis jeg bestiller dem i dag?

Det kan gå opptil fem virkedager før du mottar delene. Dette varierer etter hvor du bor.

Er Yakima USA hovedkontoret deres?

Yakima USA er et selvstendig selskap og regnes ikke som vårt hovedkontor. Hovedkontoret ligger i den nederlandske byen Nieuwegein. Alle henvendelser skal imidlertid gjøres direkte med den lokale forhandleren/distributøren via forhandlerfinneren, eller ved å ta kontakt med kundeservice på tlf.: +31 2080 81425.

Har dere videoer som viser hvordan produktene fungerer?

Ja, det har vi. Sjekk ut videoavdelingen på nettsiden vår for å finne mer om produktene våre her.

Kan jeg feste et taktelt på stengene mine?

Ikke alle monteringstyper for takstativ egner seg. Her er noen ting du trenger å vite. Generelt sett kan et taktelt monteres på stenger som bruker et fastsatt punkt, kjøretøyspesifikke spor eller monteringsben. Vi anbefaler IKKE å bruke klembaserte festeanordninger eller ikke-spesifikke sporskinner. Disse forholdene MÅ forstås og observeres når et taktelt monteres og blir benyttes.

  • Maksimalbelastningen til bilens  tak må aldri overskrides når du kjører på offentlige veier. Det er totalvekten som teller, medregnet alle deler som er montert på taket, inkludert taktelt og stenger. Hvis du kjører i terreng bør en 30 % reduksjon tas i betraktning på biltakets maksimalbelastning. Mens i statiske (stasjonære) omgivelser bør totalvekten til teltet som er i bruk (dvs. teltets egenvekt, samt eventuelle beboere og samtlige eiendeler) aldri være mer enn det dobbelte av maksimalbelastningen til hverken biltaket eller takstengene.
  • Belastningen skal alltid spres jevnt ut over stengene, uten vektkonsentrasjon i noen av endene.